Dieta širdies sveikatai pagerinti, Susijusios ligos

Gera širdies sveikata – tavo pareiga | namuknygos.lt

Teksto dydis: vas.

hipertenzija ir inkstų liga

O juk dieta — tai ir speciali mityba, rekomenduojama ar net privaloma sergantiems viena ar kita liga. Antsvoris dažnai ir yra kokios nors ligos palydovas. Mitybos rekomendacijos tiems, kuriuos vargina aterosklerozė.

Taigi vienas būdų pakeisti liūdnus sergamumo širdies ir kraujagyslių ligomis rodiklius — sureguliuoti mitybą, idant mažėtų cholesterolio kiekis kraujyje. Tam gali pasitarnauti hipolipideminė mityba. Laikantis cholesterolį mažinančios dietos reiktų į racioną įtraukti riebios žuvies silpnai sūdytos silkės, skumbrės, sardinės, vaivorykštinio upėtakio, lašišos. Jos valgyti užtektų bent du kartus per savaitę. Apie tai kalbamės su Vilniaus universiteto ligoninės Santaros klinikų gydytoja dietologe Juste Parnarauskiene.

Dietos tikslas: Sumažinti gyvulinės kilmės riebalų ir lengvai pasisavinamų angliavandenių vartojimą cukrus, saldumynai, pagerinti miltiniai kepiniai Sumažinti druskos vartojimą iki 4 — 5 g iki 1 arbatinio šaukštelio per dieną Mažiau valgyti sultiniu mėsos pagrindu Praturtinti savo maisto racioną produktais, turtingais augaline ląsteliena Daugiau vartoti jūros produktų: jūros kopūstai, krevetės ir kita Praturtinti racioną D, C, P, K grupių vitaminais ir magniu Maistas turėtų būti virtas arba troškintas.

Per dieną reiktų išgerti ne daugiau, kaip 1,5 l skysčių.

Rekomenduojami produktai: Duona, grubaus malimo duonos gaminiai ypač iš ruginių miltų su sėlenomis, džiūvėsiai. Sriubos — vegetariškos, daržovių barščiai, kopūstienėkruopų, pieniškos, vaisių.

Gera širdies sveikata – tavo pareiga

Neriebi mėsiška sriuba — iki 1 karto per savaitę. Virti, troškinti, užkepti patiekalai iš neriebios mėsos rūšių jautiena, vištiena, kalakutiena, triušiena Žuvies patiekalai — ne rečiau kaip 4 — 5 kartus per savaitę. Patiekalai iš kiaušinių: baltymų omletas, ne daugiau kaip 2 kiaušiniai per savaitę.

Patiekalai iš daržovių: kopūstai, aguročiai, pomidorai, agurkai, bulvės, svogūnai, česnakas, krienai, petražolės, krapai, salierai. Pieno produktai: kefyras, varškė, pasukos, neaštrus sūris, pienas.

  1. Hipertenzijos priežastis ir kaip jas pašalinti
  2. Gydytoja dietologė Edita Gavelienė apie veganų ir vegetarų nutukimą — mitas ar tikrovė?
  3. Hipertenzija maisto video
  4. Širdį pastiprinti gali padėti hipolipideminė mityba
  5. Net 55,4 proc.
  6. Kaip maitintis, kad širdis būtų sveika?

Maisto racione turėtų dominuoti augalinės kilmės riebalai. Gėrimai: nestipri arbata, kava, vaisių, uogų, daržovių gėrimai, tame tarpe — pomidorų sultys.

šampanas ir hipertenzija

Mineraliniai vandenys. Galima nedaug neriebaus kumpio, virtos dieta širdies sveikatai pagerinti, neaštraus sūrio, silkės.

Dieta, sergant ateroskleroze

Vartoti ribotai: Pupas, žirnius, pupeles, špinatus turi azotinių medžiagų. Mialgija su hipertenzija turi daug cukraus ir vynuogių sultis Makaronus ir jų gaminius jei yra antsvoris.

sergant hipertenzija koks yra spaudimas

Grietinę, grietinėlę, ledus. Ypač naudingi: Termiškai neapdoroti, turtingi kalio druskomis daržovės ir vaisiai razinos, kuraga, juodosios slyvos, persikai, abrikosai, ananasai, bulvės, kopūstai, šermukšniai, baklažanai ; produktai turintys magnio soja, avižinės, grikių, kvietinės kruopos, graikiški riešutai, migdolaijūros gėrybės jūros kopūstai, kalmarai.

Labiausiai organizmui kenkia: Riebi mėsa, stiprūs mėsos sultiniai, subproduktai, ikrai, lašiniai kiaulienos, jautienos, avienosdieta širdies sveikatai pagerinti — aštrūs, sūrūs, riebūs; kremai, pyragai, kakava, šokoladas. Raktiniai žodžiai.

Taip pat perskaitykite