Gyvenimo būdo veiksniai, turintys įtakos širdies sveikatai

gyvenimo būdo veiksniai, turintys įtakos širdies sveikatai

Šių ligų naštą galima sumažinti žinant rizikos veiksnius, pakeitus gyvensenos įpročius. Kokios vyrauja tendencijos: ar daug žmonių supranta širdies ir kraujagyslių turintys įtakos širdies sveikatai profilaktikos svarbą? Deja, dauguma susirūpina tik susirgę širdies ar kraujagyslių liga.

gyvenimo būdo veiksniai, turintys įtakos širdies sveikatai dietos sveikata širdies phentermine tabletes

Net ir žinant širdies ligų profilaktikos principus, nėra paprasta jų laikytis kasdieniame gyvenime. Dabar, kai dėl didelio gyvenimo tempo dauguma patiria nuolatinę įtampą, neturi pakankamai laiko nei laiku pavalgyti, nei pakankamai pailsėti, sergamumas širdies ir kraujagyslių gyvenimo būdo veiksniai yra labai didelis.

Širdies ir kraujagyslių ligos yra pati dažniausia mirties priežastis Lietuvoje. Susiję straipsniai Meditacija apsaugo nuo infarkto   5 - Kokie rizikos veiksniai labiausiai lemia šių ligų išsivystymą?

Pagrindiniai širdies ir kraujagyslių ligų rizikos veiksniai yra rūkymas, antsvoris ar nutukimas, padidėjęs cholesterolio kiekis kraujyje, sutrikusi gliukozės apykaita cukrinis diabetasgausus druskos vartojimas, šeiminis polinkis sirgti širdies ir kraujagyslių ligomis, nejudrus gyvenimo būdas.

Tinkamas darbo ir poilsio režimas, užtektinai miego valandų yra labai svarbu sveikai gyvensenai. Miego trūkumas neigiamai veikia tiek širdį, tiek ir visą žmogaus organizmą. Nekokybiškas miegas, stresas didina arterinį kraujo spaudimą, provokuoja gyvenimo būdo veiksniai širdies plakimą, permušimus, neigiamai veikia riebalų ir cukraus apykaitą.

Žmonėms, jau sergantiems širdies ligomis, miego trūkumas gali išprovokuoti tokias pavojingas būkles kaip ūminis miokardo infarktas ar širdies nepakankamumo paūmėjimas. Kurie produktai stiprina širdį?

Tinkama mityba yra labai svarbi, kad širdis ir kraujagyslės išliktų sveikos. Reikia laikytis bendrųjų sveikos mitybos principų, tada ir rizika susirgti širdies ligomis bus mažesnė.

Kiek suvalgote, yra ne mažiau svarbu už tai, ką suvalgote. Neviršykite rekomenduojamo paros kalorijų kiekio. Stenkitės valgyti daug šviežių ar šaldytų daržovių, vaisių, uogų — jie turi mažai kalorijų ir daug maistinių skaidulų. Valgykite daug grūdinių gaminių, ypač nesijotų miltų duonos, košių, sausųjų produktų.

Rinkitės maistą, kuriame mažai riebalų, ypač sočiųjų.

Fizinis aktyvumas – būtinas sveikos gyvensenos veiksnys

Daug sočiųjų riebalų yra riebioje mėsoje, svieste, grietinėlėje, grietinėje, nenugriebtame piene, riebiame sūryje, kiaušiniuose. Valgykite kuo mažiau saldumynų, smarkiai nesūdykite maisto.

Kai kas teigia, kad širdžiai sveika šokoladas, raudonasis vynas, česnakai ar daug kalio turintys produktai. Deja, patys savaime šie produktai širdies nestiprina, o nesaikingas bet kurio produkto vartojimas yra nepageidautinas ar net pavojingas.

Gyvenimo būdo veiksniai ir žinant, kad tam tikras maistas skatina širdies ir kraujagyslių ligų atsiradimą ar progresavimą, pakeisti mitybos įpročius dažniausiai yra sunku.

  • Žiedadulkių hipertenzija
  • Kaip gydyti hipertenzijos 4 rizikos laipsnį
  • 5 patikrinti būdai apsaugoti savo širdį
  • Biologiniai procesai, skirtingai nuo socialinių, kinta labai lėtai.
  • Fizinis aktyvumas – sveikatos pagrindas | Kelmės visuomenės sveikatos biuras
  • Pasaulinė širdies diena m.
  • Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centras - Ligų profilaktika
  • Širdies sveikata būtina rūpintis ne tik susirgus - DELFI Gyvenimas

Nereikia stengtis pakeisti visko iš karto. Galima pradėti nuo to, kad kasdien suvartotumėte šiek tiek daugiau sveiko maisto ir mažiau nepageidaujamų produktų.

Diana Bumelytė

Ir fizinį aktyvumą reikėtų didinti pamažu. Sveikatai palaikyti nereikia sportuoti labai smarkiai — užtenka ir reguliarių pasivaikščiojimų sparčiu žingsniu.

gyvenimo būdo veiksniai, turintys įtakos širdies sveikatai oxysize nuo hipertenzijos

Reikėtų būti fiziškai aktyviam mažiausiai 30 minučių kasdien. Tinkama fizinė veikla: ėjimas, bėgimas, važiavimas dviračiu, plaukimas, slidinėjimas ir kt.

Atlikdami fizinius pratimus turite jaustis gerai. Jei sportuodami jaučiate tokius simptomus kaip skausmas, dusulys, silpnumas, galvos svaigimas, visų pirma pasikonsultuokite su gydytoju.

Ilgą laiką išeminė širdies liga buvo laikoma viena svarbiausių vyrų sergamumo ir mirštamumo priežasčių.

gyvenimo būdo veiksniai, turintys įtakos širdies sveikatai kanefronas ir hipertenzija

Manyta, kad moterims širdies ligų rizika mažesnė. Moterys iki menopauzės širdies ir kraujagyslių ligomis serga rečiau negu vyrai, išskyrus tas, kurios serga cukriniu diabetu, yra nutukusios, rūko, vartoja hormonines tabletes apsaugai nuo nėštumo. Tačiau tarp vyresnio amžiaus moterų padaugėja širdies ligonių.

Fizinis aktyvumas – sveikatos pagrindas

Sulaukus 65 metų skirtumas tarp vyrų ir moterų sergamumo smarkiai sumažėja, o po 75 metų moterys vyrus pralenkia. Dažniausia širdies ir kraujagyslių sistemos liga — aterosklerozė ir dėl jos atsirandanti išeminė širdies liga.

Aterosklerozės vystymasis paprastai prasideda dar jauname amžiuje ir ilgą laiką liga gali nesukelti jokių simptomų. Liga dažniausiai pasireiškia vidutinio ar vyresnio amžiaus žmonėms vyrams per 40 metų, moterims — per 50—55 metustačiau pastaraisiais metais pasitaiko vis daugiau jaunų 25—30 metų žmonių, ypač turintys įtakos širdies sveikatai, sergančių sunkiausia išeminės širdies ligos forma — miokardo infarktu.

Kita labai dažnai pasitaikanti liga — arterinė hipertenzija. Ja serga apie gyvenimo būdo veiksniai suaugusiųjų. Ligos dažnumas didėja su amžiumi. Visos kitos širdies ir kraujagyslių sistemos ligos pasitaiko rečiau.

Ar yra moterų kritinis amžius, kai grėsmė ypač didelė?

gyvenimo būdo veiksniai, turintys įtakos širdies sveikatai svarainis nuo hipertenzijos

Profilaktiškai turėtume turintys įtakos širdies sveikatai sveikatą dar tada, kai esame jauni ir jaučiamės gerai. Gydytojai padės išsiaiškinti rizikos veiksnius ir patars, kaip juos keisti.

Širdies ir kraujagyslių ligos Lietuvoje, kaip ir visame pasaulyje, yra viena dažniausių mirties priežasčių. Nors apie šias ligas girdime sąlyginai rečiau nei apie vėžį, kas metus nuo kardiovaskuliarinių ligų visame pasaulyje miršta apie 18 mln. Paskutinį rugsėjo sekmadienį minima Pasaulinė širdies diena yra puiki proga ne tik prisiminti sergančius, bet ir pradėti rūpintis savo sveikata bei laiku padėti savo širdžiai. Tam, kad gyvenimo būdo veiksniai širdimi būtų paprasčiau, pateikiame penkis laiko patikrintus patarimus: Savo sveikata pradėkite rūpintis kuo anksčiau Nors pradėti rūpintis sveikata nebūna vėlu net senatvėje, gyvenimo būdas jaunystėje turi įtakos širdies ir kraujagyslių susirgimams vėlesniame amžiuje.

Reikėtų atkreipti dėmesį į jaučiamus simptomus. Pagrindiniai širdies ligų simptomai gyvenimo būdo veiksniai spaudžiamo pobūdžio skausmas krūtinėje, galintis plisti į kaklą, rankas, petį, nugarą; dažnas ar neritmiškas širdies plakimas, oro stoka ar dusulys, taip pat nespecifiniai simptomai, pavyzdžiui, nuovargis, silpnumas, galvos skausmas.

Nuorodos kopijavimas

Simptomai iš pradžių gali būti neryškūs, pastebimi tik patiriant fizinį ar emocinį krūvį. Vėliau ligai progresuojant jie tampa stipresni, aiškesni. Jei tam tikras simptomas kelia nerimą, geriau nedelsdami kreipkitės į gydytoją.

Grėsmė susirgti širdies ar kraujagyslių liga moterims ypač padidėja po menopauzės, kai smarkiai sumažėja moteriškųjų hormonų estrogenų, saugančių nuo aterosklerozės, gamyba.

gyvenimo būdo veiksniai, turintys įtakos širdies sveikatai hipertenzijos savikontrolė

Verta žinoti Širdies ir kraujagyslių ligos visame pasaulyje kasmet nusineša per 17,3 mln. Lietuvoje nuo šių ligų kiekvienais metais miršta daugiau kaip 23 tūkst. Lietuvoje moterų mirčių skaičius nuo širdies ir kraujagyslių ligų yra beveik keturis kartus didesnis negu nuo vėžio. Statistika byloja, kad vienas iš trijų pasaulio gyventojų turi per didelį kraujo spaudimą.

Taip pat perskaitykite