Hipertenzija ir treniruokliai. Fizinis aktyvumas ir hipertenzija: geriau judėti ar gulėti? | 4 Žingsniai

Arterinė hipertenzija – „tylioji žudikė“

Sveika gyvensena Fizinis aktyvumas ir hipertenzija: geriau judėti ar gulėti? Deja, bet posakis, kad ilgas poilsis niekada nebus mirties priežastis, visiškai netinka norint kuo ilgiau išlikti sveikam ir energingam.

Dalintis: Kokie netinkamos gyvensenos aspektai labiausiai alina širdį? Širdies raumuo paprastai nusilpsta dėl per didelio krūvio esant per dideliems fiziniams krūviams, antsvoriui, sergant hipertenzija ar esant kitai širdies ir kraujagyslių patologijai.

Judėjimo reikšmė labai svarbi ne tik bandant užkirsti kelią hipertenzijai, bet ir jau sergant šia liga. Neretai ilgiausia šiuolaikinio žmogaus dienos kelionė yra nuo namų iki automobilio, nuo automobilio iki parduotuvės. Darbo vietoje irgi dažniausiai sėdime.

Konsultuojantys kardiologai

Gerai, jeigu gyvename penktame aukšte ir name nėra lifto, tai nors laiptais porą kartą per dieną tenka užlipti. Kita vertus, nemažai žmonių, ypač jaunimo, papildomai sportuoja, lanko treniruotes. Jų bėda kita —kad persistengia, persitempia. Taigi fizinis neaktyvumas tapo pasaulinės visuomenės sveikatos problema.

Registracija internetu Arterinė hipertenzija, dar žinoma kaip aukštas kraujo spaudimas, yra dažna būklė, kai iš širdies tekantis kraujas dideliu slėgiu spaudžia arterijų sieneles, ilgainiui galinti sukelti sveikatos problemų, pavyzdžiui, širdies ligas. Kraujospūdį lemia tiek širdies pumpuojamas kraujo kiekis, tiek arterijų atsparumas kraujo tėkmei. Kuo daugiau kraujo pumpuoja širdis ir kuo siauresnės arterijos, tuo aukštesnis kraujo spaudimas.

Pasaulio sveikatos organizacijos PSO duomenimis, dėl fizinio aktyvumo stokos kasmet planetoje miršta apie 3,2 mln. Fizinis pasyvumas yra vienas pagrindinių lėtinių neužkrečiamų ligų rizikos veiksnių.

Lauko treniruoklis „HIPERTENZIJA“ ISM

Sergant hipertenzija judėti būtina Daugiau kaip 70 proc. Įrodyta, kad fiziškai neaktyvūs žmonės du kartus dažniau serga širdies ligomis, daug dažniau nuo jų miršta.

Mažai judančiam hipertenzija ir treniruokliai sutrinka kraujospūdžio reguliacija, jis tunka, kraujyje padaugėja riebalų, gliukozės.

Visa tai skatina aterosklerozės, o kartu ir koronarinės širdies ligos vystymąsi.

inkstų nepakankamumas hipertenzija

Sergant arterine hipertenzija fizinis aktyvumas ne tik nėra draudžiamas, bet ir yra būtinas. Svarbu žinoti, kokius pratimus atlikti galima.

Ką reikėtų žinoti apie arterinę hipertenziją?

Specialistų nuomone, kuo anksčiau arterinė hipertenzija pradedama gydyti fiziniu aktyvumu, tuo geresni būna rezultatai. Ypač gerų rezultatų sulaukiama, kai liga pradinių stadijų, kai dar nėra pažeisti organai taikiniai. Kaip ir kiek judėti sergant hipertenzija Svarbiausias patarimas nusprendusiems užsiimti fizine veikla — nepersistengti ir per pirmą dieną nesportuoti per daug, ypač tai svarbu tiems, kurie paskutinį kartą sportavo tik mokykloje.

Smarkiai sportavusiems ir sužinojusiems, vaistas hipertenzija gydyti serga hipertenzija, visiškai fizinės veiklos nutraukti nereikia, tačiau taip pat ir intensyviai sportuoti nerekomenduojama.

Visais atvejais būtina pasitarti su šeimos gydytoju, kardiologu ir vartoti vaistų, jei jų buvo paskirta.

namuknygos.lt - Arterinė hipertenzija: išmokite kontroliuoti savo ligą

Paprasčiausias pratimas, kuris visiems prieinamas ir nereikalaujantis ypatingo pasirengimo, yra hipertenzija ir treniruokliai. Ėjimas treniruoja širdies ir kraujagyslių sistemą, stiprina ne tik skeleto, bet ir širdies raumenis, reguliuoja kraujospūdį, gerina plaučių ventiliaciją, aktyvina medžiagų apykaitą.

Ėjimas patrauklus tuo, kad yra tas pratimas, nuo kurio lengviausiai pradėti užsiimti fizine veikla. Tam nereikalingi specialūs treniruokliai nors tokių ir yranereikia mokėti už sporto klubo paslaugas. Tereikia išeiti iš namų.

Paprasčiausias pasivaikščiojimas — jau gera fizinio aktyvumo didinimo pradžia. Pasivaikščioti labai naudinga prieš miegą likus 2—3 val.

Kaip stiprinti širdies raumenį be vaistų?

Pasivaikščiojimas rekomenduojamas vyresnio amžiaus žmonėms, taip pat tiems, kurie sveiksta po sunkios ligos. Lėtas ėjimas, kuris tinka visiems, yra tada, kai nueinama 60—90 žingsnių per minutę. Spartesnis ėjimas — 90— žingsnių per minutę.

intraveninis magnis sergant hipertenzija

Dozuotas ėjimas — — žingsnių per minutę. Pagrindinė dozuoto ėjimo sąlyga — sistemingas ir nuoseklus fizinio krūvio didinimas.

  1. Hipertenzija sergantiems raumenims pumpuoti
  2. Aukštas kraujo spaudimas (hipertenzija) - „Gijos Klinikos“ Kaunas

Eiti reikia taip, kad pabaigoje suprakaituotumėte, tačiau jaustumėte malonumą, bet nebūtumėte visiškai išsekęs. Paprastą ėjimą gali paįvairinti skandinaviškas ėjimas, kurio metu dirba 20 proc.

kokius vaistus vartoti hipertenzijai sergant cukriniu diabetu

Sergantiesiems hipertenzija tinka ir bėgimas ristele, važiavimas dviračiu, plaukimas. Pratimai turėtų būti pakankamo intensyvumo, kad padažnėtų pulsas, kvėpavimas.

Mokslo patvirtinta, kad 30 min.

krizinė hipertenzijos eiga

Sveikiems žmonėms rekomenduojamas krūvis yra 30—45 min. Maksimalus pulso dažnis apskaičiuojamas taip: vyrams iš atimant amžių, moterims — iš atimant hipertenzija ir treniruokliai. Jeigu sergate hipertenzija, dėl jums leistino krūvio pasitarkite su gydytoju.

Ar sveika gerti kavą? - Dr. Jelena Tulčina

Atminkite, nė vienas vaistas negali pakeisti fizinio aktyvumo naudos, užtat fizinis aktyvumas gali sumažinti vaistų poreikį. Kada treniruotę būtina nutraukti Gydytojai primena simptomus, kuriuos pajutę, fizinę veiklą reikėtų nutraukti ir kreiptis į gydytoją: jei fizinių pratimų metu ar tuoj po jų pajutote skausmą už krūtinkaulio, kairiojoje rankoje, peties ar kaklo srityje; jei svaigsta galva ar jaučiate, kad netenkate sąmonės; jei ir po nedidelio fizinio krūvio atsiranda dusulys ar sutrinka širdies hipertenzija ir treniruokliai.

Taip pat perskaitykite