Hipertenzijos streso prevencija. Pasaulinę sveikatos dieną – hipertenzijos prevencija

hipertenzijos streso prevencija

Hipertenzija — tai didelė visuomenės sveikatos bėda, lemianti daugybę kitų rimtų susirgimų ir pasireiškianti vis jaunesniame amžiuje. Tad kas yra didžiausioje kraujospūdžio ligų rizikoje ir kaip to išvengti? Šiandien pastebime, kad vis jaunesni žmonės pradeda skųstis padidėjusiu kraujospūdžiu.

hipertenzijos streso prevencija hipertenzija pagyvenusiems žmonėms reabilitacija

Galima daryti prielaidą, kad tai susiję su šiandienos gyvenimo būdu: greitu tempu, nuolatiniu stresu, dideliu darbo, mokslų hipertenzijos streso prevencija. Pasak R. Skalskio, kraujo spaudimas kyla streso metu — tai hipertenzijos streso prevencija normalu. Būtent dėl to yra itin svarbu stengtis mažinti patiriamo streso kiekį ir reguliuoti savo bendrą savijautą.

Arterinė hipertenzija (Padidėjęs kraujo spaudimas)

Jei svyravimai yra didesni — tai ženklas kreiptis į medikus. Galvos ar širdies skausmai, nuolat jaučiamas nuovargis, nemiga, sumažėjusi fizinio krūvio tolerancija, rėgėjimo sutrikimai — visa tai ar bent vienas šių faktorių turėtų paskatinti kiekvieną dažniau matuotis kraujospūdį ir apsilankyti pas medikus bendrai apžiūrai.

Reikia suprasti, kad didesnis nei normalus kraujo spaudimas nebūtinai reiškia sunkias ligas, mat kartais pakanka sumažinti suvartojamos druskos kiekį, sunormalizuoti fizinį aktyvumą ir kraujospūdis grįžta į normalią būseną.

hipertenzijos streso prevencija yra bėgiojimas naudingas sergant hipertenzija

Kaip tinkamai pasimatuoti kraujospūd į? Padidėjusį kraujospūdį pastebėti ne visada lengva ir būtent dėl to rekomenduojama reguliariai jį matuotis. Deja, ne kiekvienas moka tai daryti tinkamai.

hipertenzijos streso prevencija didelių žmonių hipertenzija

Pasak E. Vitkauskienės, norint kuo tiksliau išmatuoti kraujospūdį rekomenduojama prieš tai darant pabūti ramioje būsenoje, pagulėti, atsipalaiduoti taip atsiribojant nuo bet kokio fizinio ar emocinio krūvio. Vienas geriausių laikų matuotis kraujo spaudimą — ryte ir vakare.

Matuotis spaudimą reikėtų porą kartų per dieną Dažnam kyla klausimas — kaip dažnai vertėtų matuotis kraujospūdį, kad pavyktų laiku pastebėti jo pokyčius ir spręsti atsiradusius sveikatos sutrikimus.

Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centras - Pranešimai žiniasklaidai

Tiems, kas jau yra susidūręs su kraujospūdžio problemomis, rekomenduojama kraujo spaudimą tikrinti du-tris kartus per dieną. Pasimatuoti kraujo spaudimą užtrunka vos porą minučių — tai įpročio reikalas, pripratus tampantis natūraliu kasdieniu ritualu. Pasak mediko, neturėjusiems hipertenzijos streso prevencija su kraujospūdžiu, jį matuotis rekomenduojama atsiradus sveikatos sutrikimams: galvos skausmams, nemigai, nuovargiui ir t.

Dažnai pasitaiko, kad tokius simptomus pajutę žmonės neturi kraujospūdžio matuoklio namie, nes iki šiol jo neprireikė, ir nueina pasimatuoti spaudimą į vaistinę.

Hipertenzija

Tai nėra gera praktika, nes kraujospūdžio matavimas vaistinėse tikrai neatskleidžia tikrojo kraujo spaudimo: tai paprastai atliekama nesilaikant jokių taisyklių, atėjus nepasėdima siekiant nusiraminti, dažnai nenusirengiama, matuojama per storesnius rūbus, neretai matavimo metu kalbama. Klausk psichoterapeuto Į klausimus atsakys psichoterapeutė Aistė Jasaitytė - Čeburiak. Atsakymų ieškokite Delfi Plius.

Streso valdymas ir prevencija

Nuoroda nukopijuota Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.

Taip pat perskaitykite