Širdies sveikatos gairės, NAUJAUSI KOMENTARAI

  1. Amerikos širdies mėnesio.
  2. Žaliaduonytė, dr.
  3. Ему было понятно, что принуждение в таком вот деле совершенно бесполезно.
  4. Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centras -
  5. Meno hipertenzijos kodas pagal mkb 10

Spausdinti Asociatyvi nuotr. Nuo ųjų kasmet rugsėjo ąją Pasaulinės širdies federacijos sprendimu minima Pasaulinė širdies diena.

Tądien daugelio šalių gyventojai kviečiami labiau rūpintis savo sveikata, primenant, kad mirštamumo statistikoje širdies ir kraujagyslių ligos nulemia daugiau nei pusę visų mirčių. Pernai, Higienos instituto duomenimis, mūsų šalyje dėl kraujotakos sistemos ligų mirė 54,6 proc. Užpernai, metais, Lietuvoje registruotos 39 mirtys — nuo kraujotakos sistemos ligų mirė 21 pacientai.

Vasario Amerikos širdies Mėnesio

Veiksnių, didinančių sergamumo rodiklius, yra daug: tai — ir  triukšmas, ilgai trunkanti kaitra, ir kietosiomis dalelėmis užterštas oras, kuris jau šiuo metu pasaulyje nulemia kas penktą mirtį dėl širdies ir kraujagyslių ligų ŠKL.

Bet svarbiausias šių ligų rizikos veiksnys — padidėjusi cholesterolio koncentracija kraujyje. Deja, anot, Lietuvos sveikatos mokslų universiteto ligoninės Kauno klinikų Kulautuvos reabilitacijos ligoninės vadovo, prof.

Raimondo Kubiliaus, susiklostė keista situacija: kad ir kiek gydytojai kalbėtų apie cholesterolio žalą, tiek pacientai širdies sveikatos gairės tai interpretuoja. Tačiau tyrimai rodo, kad Lietuvoje cholesterolio valdymas sergantiesiems ŠKL — pats blogiausiais lyginant su esamu kitose ES valstybėse.

Jo metu pulsas padidėja iki proc.

  • Norėdami išvengti širdies ir kraujagyslių ligų, 2,5—5 val.
  • Širdies sveikatos vitaminai ir mineralai
  • Jodo juosta hipertenzijai gydyti
  • Kaip atitolinti diagnozę, kuri nusineša kas antrą lietuvį   64 — Gydytojai akcentuoja, kad žmogus turi judėti, būti fiziškai aktyvus.

Naudingas ėjimas ristele, lengvas iki suprakaitavimo ėjimas, važiavimas dviračiu. Anksčiau vyravusią nuostatą, kad geriau bet koks fizinis aktyvumas nei jokio, keičiama į širdžiai paveikesnį kasdienį vidutinio—didesnio intensyvumo fizinį aktyvumą.

širdies sveikatos gairės

Nemėgstantiems sportuoti  priverstinis judėjimas namų ūkyje taip pat naudingas širdžiai. Labai svarbi ir mityba bei maitinimosi įpročiai. Prisiminkim iaisiais prof.

širdies sveikatos gairės

Vlado Lašo susistemintas pagrindines tiesas: dienos racioną reikia suvartoti per 3—4 kartus, griežtai laikytis valgymo laiko, vakarieniauti ne vėliau kaip 2 valandos prieš gulant. Svarbu pakankamai valgyti vaisių, daržovių,  — taip organizmas pasipildo skysčiais bei būtinaisiais mikroelementais, mineralais.

Europos kardiologų draugijos ŠKL prevencijos gairės: mitybos svarba širdies ir kraujagyslių ligų prevencijai Širdies ir kraujagyslių ligos ŠKL yra pati dažniausia mirties priežastis visame pasaulyje. Remiantis Pasaulio sveikatos organizacijos PSO duomenimis, m. Tai sudaro 31 proc. Daugiau nei ¾ mirčių dėl ŠKL stebimos mažas ir vidutinio dydžio pajamas turinčiose šalyse [1].

Širdies ligas lemiančių rizikos ar akupunktūra padeda sergant hipertenzija suskaičiuojama net 25, tad daliai žmonių sveikatos sutrikimų išvengti nepavyks.

Tai neįmanoma pasiekti be vaistų, mažinančių cholesterolio koncentraciją. Tačiau klinikinėje praktikoje stebimi ir tokie atvejai, kai žmogus neturi jokių rizikos veiksnių, išskyrus, kad jo organizme daugiau sintetinama blogojo cholesterolio, ir tai jau nulemta genetiškai.

Straipsniai ir naujienos

Tokiu atveju, patariama riboti riebaus maisto patekimą į organizmą, o jeigu ir tas nepadeda, — skiriama medikamentų. Profesoriaus teigimu, reikėtų riboti sūraus, riebaus maisto vartojimą bei maisto gardinimą valgomąja druska. Daugiau valgyti lietuviškų vaisių širdies sveikatos gairės daržovių, turinčių visų žmogui reikalingų vitaminų ir mineralinių medžiagų.

Patartina bent kelias dienas per savaitę pusryčiams rinktis grūdinių kultūrų patiekalus, mažo riebumo pieno produktus, o parduotuvėse susilaikyti nuo pusfabrikačių, greitosios kulinarijos ir konditerijos gaminių, pagamintų padažų, pagardų, kuriuose, pasak medikų, yra žmogaus organizmui nereikalingų druskų bei transriebalų.

Konferencijos

Todėl tiek gydytojai, tiek patys žmonės turi pasistengti, kad kuo anksčiau būtų pastebėti sveikatos sutrikimai. Naudinga visiems gyventojams, sulaukusiems 25 metų, žinoti savo pagrindinius širdies ir kraujagyslių sveikatos rodiklius  — arterinį kraujospūdį, cholesterolio koncentraciją, pageidautina, — ir išsamią lipidogramą, atspindinčią blogojo ir gerojo cholesterolio santykį, bei laikytis sveikos gyvensenos principų.

Sulaukusiems 40 metų vyrams ir — ies moterims būtina kreiptis į šeimos gydytoją, kad būtų įvertinti ŠKL rizikos veiksniai ir galimas pavojus susirgti.

širdies sveikatos gairės

Ypač svarbu suprasti, kad rūkymas, įskaitant elektronines cigaretes, mažas fizinis aktyvumas, ilgas 6 —8 val.

Taip pat perskaitykite