Kaip skatinti širdies sveikatą, Širdies sveikata: kokie pavojai tyko per karščius? - namuknygos.lt

Norite sveikesnės širdies: reikėtų atsisakyti 4 įpročių - DELFI Sveikata

Nuorodos kopijavimas

Pasaulinės širdies dienos proga kviečia duoti pažadą 93 LRT. Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centras primena, jog rugsėjo ąją Pasaulinės širdies federacijos iniciatyva minima Pasaulinė širdies diena. Širdies ir kraujagyslių ligos yra pagrindinė mirties priežastis pasaulyje, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Bet nebūtinai taip turėtų būti: bent kiek pakeitę savo gyvenseną galime sumažinti širdies ligų ir insulto riziką, pagerinti savo gyvenimo kokybę ir rodyti gerą pavyzdį jaunesnėms kartoms. Šis pažadas — tai būdas pasakyti sau, žmonėms, kurie mums rūpi, ir visiems pasaulio žmonėms, kaip svarbu yra rūpintis savo širdies sveikata.

Kasmet pasaulyje dėl minėtos priežasties miršta apie 17,9 mln. Lietuvoje kraujotakos sistemos ligos sudarė daugiau kaip pusę, t. Lėtinė išeminė širdies liga yra hipertenzijos 2 pakopos 3 laipsnio gydymas mirties priežastis tarp darbingo amžiaus 16—64 m. Lietuvoje nuo šios ligos mirė 17,8 proc.

  • Tarptautinis hipertenzijos gydymo protokolas
  • Liaudies vaistai nuo cholesterolio ir hipertenzijos
  • Vaistai, mažinantys hipertenziją

Pagrindiniai širdies ir kraujagyslių ligų rizikos veiksniai yra rūkymas, padidėjęs arterinis kraujo spaudimas, padidėjusi cholesterolio koncentracija kraujyje, netaisyklinga mityba bei mažas fizinis aktyvumas. Kiti rizikos veiksniai, turintys įtakos širdies ir kraujagyslių ligoms vystytis, yra antsvoris, nutukimas, cukrinis diabetas, piktnaudžiavimas alkoholiu ir psichinis bei socialinis stresas.

kaip skatinti širdies sveikatą tulžies pūslė ir hipertenzija

Dažnai širdies ir kraujagyslių ligų galima išvengti. Pasaulio sveikatos organizacijos ekspertai apskaičiavo, jog vidutinis arterinio kraujo spaudimo, cholesterolio koncentracijos kraujyje sumažinimas, metimas rūkyti gali daugiau negu dvigubai sumažinti sergamumą širdies ir kraujagyslių ligomis.

Širdies sveikata būtina rūpintis ne tik susirgus

Pasaulinė širdies federacija ragina paminėti Pasaulinę širdies dieną kaip skatinti širdies sveikatą pasižadėti keisti savo įpročius, pradėti valgyti subalansuotą maistą, reguliariai mankštintis, sumažinti alkoholio vartojimą, nerūkyti arba mesti, jei rūkote. Šie maži pokyčiai ne tik pagerins Jūsų sveikatą, bet ir padės mėgautis pilnaverčiu gyvenimu.

kaip skatinti širdies sveikatą atkins dieta nuo hipertenzijos

Fizinis aktyvumas. Stenkitės, kad fizinis aktyvumas taptų įprasta jūsų gyvenimo dalimi.

Susijusios ligos

Pavyzdžiui, naudokitės laiptais, o ne liftu, išlipkite iš autobuso keletą stotelių anksčiau ir eikite likusį kelią pėsti, žaiskite su vaikais judrius žaidimus, važiuokite dviračiu į darbą, intensyviai atlikite namų ruošos darbus. Fizinis aktyvumas yra puikus būdas atsikratyti streso ir kontroliuoti savo svorį — stresas ir antsvoris taip pat daro įtaką širdies ir kraujagyslių ligų atsiradimui. Subalansuota mityba. Su maistu kasdien turime gauti būtinų organizmui medžiagų: riebalų, angliavandenių, baltymų, vitaminų, mikroelementų, skaidulinių medžiagų.

  • Liaudies vaistai nuo inkstų hipertenzijos
  • Aterosklerozinė širdies liga su hipertenzija
  • Neurozės su hipertenzija

Visų šių medžiagų santykis turi būti subalansuotas. Netinkamai maitinantis santykis sutrinka. Širdžiai ir kraujagyslėms ypač žalingas per gausus gyvulinių riebalų, lengvai pasisavinamų angliavandenių, druskos, per mažas šviežių daržovių, vaisių, skaidulinių medžiagų, vitaminų, kalio, magnio kiekis.

Diana Bumelytė

Kaip skatinti širdies sveikatą daug šviežių vaisių ir daržovių, įvairių grūdų produktų, liesos mėsos, žuvies, žirnių, pupelių, lęšių ir mažai sočiųjų riebalų turinčių maisto produktų.

Saikingai vartokite perdirbtus maisto produktus, kuriuose dažnai yra daug druskos, cukraus ir riebalų. Venkite alkoholio ar bent jau sumažinkite jo kiekį, venkite ir saldžiųjų gėrimų.

Teksto dydis: rugp. Pasaulinė širdies federacija paskelbė rugsėjo 29 d. Pasauline širdies diena.

Saldumynus keiskite šviežiais vaisiais. Gerkite pakankamai vandens. Gyvenimas be tabako. Atsisakius rūkymo, širdies ir kraujagyslių ligų rizika per metus sumažėja per pusę, o po 15 metų grįžta į nerūkančio žmogaus lygį.

kaip skatinti širdies sveikatą viskas apie hipertenziją Dr. Evdokimenko

Venkite ir tabako dūmais užterštos aplinkos — nuolatinis buvimas prirūkytoje patalpoje ženkliai padidina širdies infarkto riziką. Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centras primena apie kvalifikuotos pagalbos galimybę vykdant Pasaulinės širdies federacijos skatinamus pažadus.

Visapusiška įvairių sričių sveikatos priežiūros specialistų pagalba yra prieinama daugeliui Lietuvos gyventojų: dalyvaukite Širdies ir kraujagyslių ligų ir cukrinio diabeto rizikos grupių asmenų sveikatos stiprinimo programoje. Šios programos tikslas — supažindinti su širdies ir kraujagyslių ligų bei cukrinio diabeto rizikos veiksniais, išmokyti keisti gyvenseną, valdyti stresą, pasirinkti sveikatai palankią mitybą bei fizinį aktyvumą ir taip stiprinti rizikos grupės asmenų sveikatą.

kaip skatinti širdies sveikatą raumenų hipertenzija vaikams

Programoje gali dalyvauti asmenys, priklausantys širdies ir kraujagyslių ligų bei cukrinio diabeto rizikos grupei, tačiau šiomis ligomis dar nesergantys. Informaciją parengė Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centro Neinfekcinių ligų profilaktikos skyrius.

Širdis, ruduo.

Taip pat perskaitykite