Kokias žuvis valgyti su hipertenzija

kokias žuvis valgyti su hipertenzija

Nuorodos kopijavimas

Skaitykite forume: Dalintis: Kuo naudinga mūsų organizmui žuvis? Kokios žuvys geriausios?

Aida Žemaitytė Anot gydytojos dietologės Jūratės Dobrovolskienės, kad širdelė plaktų tinkamu ritmu, reikėtų laikytis kardioprotekcinės dietos. Dietologai pataria norintiems išsaugoti sveiką širdį per savaitę bent 2 kartus valgyti riebios žuvies: lašišos, tuno, silkės, skumbrės. Žinoma, geriausia jas valgyti šviežias. Dobrovolskienė primena, jog suvartotų riebalų perteklius pasilieka organizme, tad juos reikėtų keisti į augalinės, aliejinės kilmės riebalus. Prieš gamindami galvokite, kokiuose patiekaluose gyvūninės kilmės riebalus galima drąsiai pakeisti vertingais aliejais.

Ar jos gali sukelti alergiją? Kaip išsirinkti kokybišką žuvį? Apie tai kalbėjomės su Lietuvos sveikatos mokslų universiteto gydytoja alergologe-pulmonologe doc.

pranešimas, kas yra hipertenzija

Egle Vaitkaitiene. Žuvys— puikus baltymų ir energijos šaltinis, turintis daug vitaminų A, D, E ir B1,B12, B6, mineralinių medžiagų — kalio, fosforo, magnio tris kartus daugiau nei mėsamikroelementų jodo, cinko, seleno.

Gyvenimo būdas sergant hipertenzija

Žuvyse esantis fosforas stiprina nervus, sumažina neigiamą streso poveikį. Mokslininkai nustatė, kad kuo žuvis riebesnė, tuo ji sveikesnė žmogaus organizmui. Paslaptis slypi žuvyje esančiose omega 3 riebalų rūgštyse. Jų žmogaus organizmas pats negamina, todėl kokias žuvis valgyti su hipertenzija nuolat trūksta.

Daugiausia omega-3 turi silkė, skumbrė, menkė ir lašiša.

Nacionaliniai šamų žvejybos ypatumai

Jei per savaitę žuvies valgome bent du kartus per dieną apie gšių rūgščių gauname pakankamai. Mažėja rizika susirgti vėžiu, astma, depresija, diabetu, širdies ligomis.

DASH mitybos planas: Šešios-aštuonios porcijos grūdų per dieną viena porcija yra 30 gramų sausų grūdų arba pusė stiklinės virtų ryžių ; Šešios porcijos ar mažiau mėsos, paukštienos ar žuvies per dieną viena porcija lygi maždaug 30 gramų virtos mėsos arba tai yra vienas kiaušinis ; Keturios-penkios porcijos daržovių per dieną viena porcija atitinka stiklinę virtų daržovių ; Keturios-penkios porcijos vaisių per dieną viena porcija — vienas vidutinio dydžio vaisius arba ketvirtis stiklinės džiovintų vaisių ; Dvi-trys porcijos lieso pieno ar pieno be riebalų produktų per dieną viena porcija atitinka vieną stiklinę pieno ar jogurto ; Dvi-trys porcijos riebalų ir aliejaus viena porcija yra vienas valgomasis šaukštas majonezo ar vienas valgomasis šaukštelis augalinio aliejaus Keturios-penkios porcijos sėklų, riešutų, sausų pupelių ir žirnių per savaitę viena porcija atitinka trečdalį stiklinės riešutų.

Mokslininkai suskaičiavo, kad, valgant žuvį bent tris kartus per mėnesį, insulto tikimybė sumažėja 7 proc. Lašiša Mintanti silkėmis ir vėžiagyviais ji užauga iki 1,5 m.

nutukimas rūkymas hipertenzija

Ši žuvis ypač vertinama dėl gausaus kalcio, fosforo, kalio, jodo, fluoro, cinko kiekio. Šios medžiagos padeda sureguliuoti kraujospūdį ir cholesterolio kiekį kraujyje. Pirkdami lašišą, atkreipkite dėmesį į spalvą: ryški oranžinė dažnai neatspindi tikrosios kokybės.

Net sveikas žmogus turi stebėti visų reikalingų maistinių medžiagų ir vitaminų vartojimo pusiausvyrą, o hipertenzija sergančiam asmeniui ši sąlyga tampa privaloma.

Pasak gydytojos Eglės Vaitkaitienės, sveikiau valgyti laukines nei užaugintas ūkiuose lašišas. Jos turi daugiau omega 3 riebalų rūgščių, padedančių stiprinti širdį, gerinti kraujotaką, atmintį.

Silkė Maistine verte ir kokybe artima laukinei lašišai. Silkėse gausu širdies kraujagyslėms reikalingų omega 3 riebalų rūgščių, vitaminų D, B12, seleno. Silkė — viena riebiausių žuvų, jos riebalai pasisavinami lengvai, jų apykaita kitokia nei gyvulinių riebalų, todėl nereikia baimintis priaugti svorio.

Komentuoti:

Mėgstantieji silkės patiekalus, teigia, kad kuo silkė riebesnė, tuo ji skanesnė. Sardinės Manoma, kad sardinėse omega 3 rūgščių yra tiek pat, kaip ir lašišose.

hipertenzija su mažu renino kiekiu

Jose daug kalcio, jose geležies, magnio, fosforo, kalio, cinko, vario, magnio, seleno, B grupės vitaminų, ypač B Tai gerina nuotaiką, gliukozės bei insulino apytaką, reguliuoja kraujo spaudimą. Nors sardinės užima gana žemą vietą jūros produktų grandinėje, jose yra palyginti nedaug toksinų tarp jų ir gyvsidabrio. Sardines geriau pirkite konservuotas jų pačių aliejuje, su pomidorų padažu ar garstyčiomis.

dibazolis nuo hipertenzijos

Nepirkite augaliniame aliejuje — dėl omega-6 gausos. Skumbrė Atlanto skumbrės — labai naudingos, turi daug omega 3 rūgščių ir mažai aplinkos teršalų.

uždara hipertenzija

Ši žuvis yra minkšta, puri, sultinga, labai tinkanti salotoms. Tunas Jame omega 3 riebalų rūgščių mažiau nei lašišose ar sardinėse. Tuną sveikiausia valgyti žalią, vos pašildytą, ar konservuotą su aliejumi išlieka omega-3 riebalų rūgštys.

autorių teisės į hipertenzijos instrukcijas

Baltamėsės žuvys — menkės, plekšnės, otai, jūros ešeriai, starkiai ir kt. Jos turi mažai riebalų ir kalorijų, tačiau daug aukštos kokybės baltymų, nemažai seleno, vitaminų B6, B Žuvų kokias žuvis valgyti su hipertenzija Jei nelabai mėgstate žuvį, vartokite žuvies taukus. Juose esančios medžiagos padeda gerinti smegenų veiklą, regėjimą, stiprinti imuninę sistemą, mažinti kraujo spaudimą. Sudėtyje esantys vitaminai A, D ypač naudingi nėščioms moterims, kūdikiams, vyresniojo amžiaus žmonėms.

Taip pat perskaitykite