Uogų nauda sveikatai

Valgykime šviežias uogas!

Valgykime šviežias uogas!

Mitybos specialistai ir įvairių sričių gydytojai uogas rekomenduoja įtraukti į kasdienį mitybos racioną. Iki šiol naudingiausių medžiagų turinčių uogų sąraše karaliavo laukinės mėlynės, gervuogės bei šilauogės, tačiau Lietuvoje visai neseniai pasirodžiusios melsvauogio sausmedžio uogos naudingom medžiagom bei savybėm gerokai lenkia tradicines uogas.

uogų nauda sveikatai

Antioksidantai svarbūs vėžio prevencijai Kolkas sausmedžių uogos yra daugiausiai antioksidantų turinčios uogos, kurios lenkia net mėlynes. Uogose esantys antioksidantai apsaugo kūną nuo laisvųjų radikalų ir ląstelių pažeidimų, kurie gali sukelti koroziją, lėtines, gyvybei pavojingas ligas, tokias kaip vėžys.

Yra labai rimtų mokslinių įrodymų, kad kasdienis daug antioksidantų turinčių produktų vartojimas mažina vėžio vystymosi riziką!

Galbūt nustebsite, tačiau Goji uogose yra kartų daugiau vitamino C nei tam pačiame kiekyje apelsinų. Taip pat daugiau beta karoteno nei morkose, geležies nei sojoje ar špinatuose. Pasak Jungtinių valstijų žemės ūkio departamento, net ir nedidelė porcija džiovintų Goji uogų turi tam tikrą deguonies radikalų absorbcijos ORAC laipsnį, kuris matuoja maisto antioksidacinę vertę. Palyginimui, obuolio —razinų uogų nauda sveikataimėlynių —granatų sėklų — Šiame kontekste visi vaisiai atrodo geri antioksidantų šaltiniai, tačiau kas išskiria Goji uogas iš šio sąrašo —  tai amino rūgštys baltymainaudingosios riebalų rūgštys ir specifiniai antioksidantai.

Ištirta, uogų nauda sveikatai kasdien savo racione vartodami sausmedžių uogas, galime sumažinti laisvųjų radikalų kiekį iki 25 procentų! Uogose gausu vitaminų ir maistinių medžiagų Vienas iš daugelio sausmedžio uogų privalumų  yra didelis vitaminų A, C ir E kiekis.

Pavyzdžiui, askorbo rūgšties vitamino C kiekis gramų uogų yra 44 mg — kur  kas daugiau nei mėlynėse, braškėse, vyšniose, avietėse ar agrastuose daugiau šio vitamino turi tik juodieji serbentai.

uogų nauda sveikatai

Vienoje stiklinėje yra  25 proc. Taip pat vieną stiklinę uogų sudaro 84 proc.

uogų nauda sveikatai

Antioksidantai ir mineralai gerina kraujotaką Tyrimais įrodyta, kad sausmedžio uogos ypač naudingos aukštą kraujospūdį turintiems žmonėms.

Aukštas kraujospūdis padidina kraujagyslių ir širdies ligų riziką, o su šia problema susiduria kas trečias lietuvis.

  • Hipertenzijos gydymas pagyvenusiems žmonėms liaudies gynimo priemonės
  • Iš lapų gaminami nuovirai ir užpilai, iš uogų — nuovirai, sultys, uogienės, morsas.

Kanados mokslininkai įrodė, jog tiriamųjų, kurie 8 savaites kasdien savo dienos racione suvartojo 50 g sausmedžio uogų, kraujo spaudimas sumažėjo procentais. Sausmedžio uogos turtingos antioksidantais antocianinais jų turi visos uogų nauda sveikatai ir violetinio atspalvio uogos bei daržovės.

Antocianinai skatina normalų kraujo tekėjimą ir mažina blogojo cholesterolio oksidaciją, kuris kaupiasi ant arterijų sienelių.

Be to, šiose uogose ypač gausu kalio, kuris tiesiogiai veikia širdies raumenis, palaiko normalų organizmo skysčių balansą, mažina trombozės riziką ir atlieka daugybę kitų uogų nauda sveikatai reikalingų funkcijų. Antocianinai ir vitaminas A stiprina regą Antocianinų turtingos sausmedžio uogos naudingos ir regėjimui.

Nors iki šiol šioje kategorijoje mėlynės buvo laikomos naudingiausiomis uogomis, visgi tiek antocianinų, tiek vitamino A sausmedžio uogose yra kur kas daugiau!

  • Hipertenzija su kirkšnies išvarža
  • Dauguma jų, deja, palieka š Anesteziologų-reanimatologų draugijos konferencija m.

Antocianinai padidina tinklainės kraujo apytaką, stiprina kraujagysles ir mažina sienelių paburkimą. Ši pigmentų grupė stabdo kataraktos ir tinklainės degeneraciją.

uogų nauda sveikatai

Sergant diabetine retinopatija, sausmedžio uogos mažina tinklainės kraujosruvų atsiradimą. Žinoma, vitaminai, kaip A ir E, kurių gausu šiose uogose, taip pat pasitarnauja regėjimo stiprinimui.

  1. Ataka sveikata širdis
  2. Bruknės – uogų uogos: kuo jos naudingos sveikatai
  3. Tuo metu mitybos poveikio sveikatai tyrėja Aida Matulevičiūtė atsiųstame pranešime atskleidžia, kad nors braškėse yra daug organizmui reikalingų naudingų medžiagų, tačiau nemažai daliai žmonių šios uogos sukelia alerginę reakciją.
  4. 7 naudingiausios uogos, kurias reikia valgyti reguliariai
  5. Hipertenzijos gydymo muzika
  6. Susidaro įspūdis, kad, mėgaujantis mėlynėmis ar geriant spanguolių sultis, galima išvengti ligų ir apgauti laiką, tačiau specialistai perspėja, kad tai tėra iškreipti faktai, neturintys nieko bendro su tikrove.
  7. Goji uogos (ožerškis) ir jų nauda sveikatai - namuknygos.lt
  8. Dėl šios priežasties kasdien vertėtų rinktis kuo daugiau augalinės kilmės produktų: vaisių, daržovių, uogų, nes juose gausu, mūsų organizmui naudingų mineralų, mikroelementų ir vitaminų.

Padeda išvengi infekcijų bei uždegimų Sausmedžio uogose gausu polifenolių, kurie stiprina mūsų organizmą ir turi priešuždegiminių savybių, naudingų smegenims, širdies ir žarnyno veiklai, padeda išvengti gingivito ar reumatoidinio artrito. Sausmedžio uogos ypač naudingos šlapimo takų infekcijų prevencijai, mat jose esantys junginiai trukdo bakterijoms prilipti prie šlapimo takų sienelių.

uogų nauda sveikatai

Bakterijų augimą taip pat slopina vitaminas C, kurio gauname 15 proc.

Taip pat perskaitykite